שימוש בתשתית של ענקית האינטרנט אמזון

חברת אמזון מוכרת יותר לקהל הרחב כאתר אינטרנט שמוכר ספרים ומוצרים אחרים. פחות מוכר לאנשים שאינם מהתחום הוא שירות Amazon Web Services המספק למתכנתים מספר רב מאוד של שירותים כגון אחסון בענן, ניהול שרתים, ניהול מסדי נתונים ועוד ועוד (רק על מנת לסבר את האוזן, אמזון מנהלת עשרות אלפי אתרים/אפליקציות בשרתי הענן שלה).

מערכת IMK Newsletter שולחת אימיילים באמצעות שירות שליחת האימיילים של אמזון הנקרא Amazon SES.
המערכת מאפשרת לשלוח כמויות גדולות של אימיילים בעלויות מאוד נמוכות.

המשמעות עבורכם, כלקוחות, היא שהנכם יכולים להנות מהאמינות והיכולות של אמזון.

 

יתרון בולט נוסף של השימוש בתשתית של אמזון, שלא קיים באף מערכת אחרת בארץ למיטב ידיעתנו, הוא האפשרות לשלוח אימיילים בכמויות גדולות גם ישירות מתוכנת הדואר האלקטרוני כגון אאוטלוק או ישירות מתוך מערכת ניהול התוכן של האתר שלכם. כלומר, ניתן לחבר למשל אימייל במערכת ניהול התוכן ולשלוח אותו לאלפי נמענים.

עריכת תוכן האימייל / ניוזלטר

המערכת מאפשרת לכם לערוך את האימיילים שלכם בצורה מאוד נוחה. העורך נראה דומה מאוד למעבד תמלילים כגון הוורד. אתם יכולים לערוך טקסטים, להוסיף קישורים, תמונות, טבלאות, לעבור ממצב של עברית לאנגלית ועוד. בנוסף, העורך מאפשר לכם גם לבחור תבניות עיצוב שונות.

להלן מספר תכונות נוספות הקשורות לעריכת אימיילים / ניזולטר:

  • הוספת שדות מותאמים אישית: שדות מותאמים אישית הם שדות שאתם מוסיפים באופן עצמאי למערכת או שדות הקיימים כבר במערכת, המאפשרים לכם ליצור פניה אישית לנמענים (כגון שלום <שם הנמען> בתחילת האימייל או שליחת אימייל ביום ההולדת של הנמען).
  • המערכת מאפשרת לשלוח את הניוזלטר בתזמון שאתם קובעים.
  • לאחר שבצעתם תזמון אין צורך להשאר במערכת.
  • ניתן לערוך את הניוזלטר כמה פעמים שתרצו. עד שלא תתזמנו אותו לא תתבצע שליחה.
  • תצוגה מקדימה של האימייל לפני השליחה.
  • שליחת הניוזלטר לעצמכם לפני השליחה על מנת לבדוק אותו.
  • כל אימייל כולל קישור לצפיה בדפדפן למקרה בו לא ניתן לצפות בו בתוכנת הדוא"ל מסיבה כלשהי.
  • כל אימייל כולל קישור להסרה מרשימת הדיוור.
  • ניתן לשכפל קמפיינים שכבר נשלחו.
  • ניתן להפריד בין כתובת האימייל ממנה נשלח הנזיולטר לבין הכתובת למענה (כאשר נמען לוחץ על הכפתור "השב" בתוכנת הדוא"ל שלו). 
  • ניתן להגדיר את "אזור הזמן" שלכם (במידה ואתם שולחים לנמענים בחו"ל).

ניהול רשימות דיוור וקמפיינים

המערכת מאפשרת לכם לנהל וליצור רשימות דיוור וקמפיינים ללא הגבלה.

להלן המאפיינים הבולטים בהקשר של רשימות דיוור וקמפיינים:

  • כל קמפיין משוייך לקטגוריה. קטגוריה היא למעשה אופן פילוח של הנמענים (הלקוחות שקנו מוצר מסוים, הלקוחות שגרים בעיר מסוימת וכו).
    הנכם יכולים ליצור קטגוריות ללא הגבלה ובתוך כל קטגוריה ליצור קמפיינים ורשימות דיוור כראות עיניכם.
  • ניתן להוסיף נמענים באופן ידני, באמצעות טופס שתשימו באתר שלכם או באמצעות ייבוא קבצי CSV שניתן ליצור מהאקסל (כאן תוכלו להעלות קובץ אקסל ולקבל קובץ CSV).
  • העתקת קוד ה-HTML לטופס רישום עבור האתר שלכם.
  • ניתן לייצא רשימות תפוצה הקיימות במערכת.
  • כל רשימה ניתן להגדיר כ-Single Opt-in או כ- Double Opt-in (ראו הסבר במדריך  למשתמש לגבי שמעות המושגים הנ"ל. כעקרון, רשימה מסוג Double Opt-in היא רשימה אשר הנמען חייב לאשר במייל חוזר כי הוא מענוין להירשם אליה.
  • כברירת מחדל כל רשימה שאתם יוצרים כוללת שני שדות: שם ואימייל. באפשרותכם להוסיף שדות נוספים במידת הצורך.
  • אפשרות עריכה ומחיקה של נמענים ברשימה.
  • אפשרות התאמה אישית של שלושה סוגי אימיילים הנשלחים על ידי המערכת במידת הצורך: מייל תודה לאחר הרשמה, מייל לצורך אישור הרשמה מסוג Double Opt-in ואימייל חאחר הסרה מרשימה.

ניהול מסרים אוטומטיים - Autoresponders

מסרים אוטומטיים  הם אימיילים הנשלחים באופן אוטומטי על ידי המערכת, לפי ההגדרות שלכם.

לדוגמא, תוכלו ליצור מראש עשרה אימיילים עבור רשימת תפוצה מסוימת אשר ישלחו בתדירות שתגדירו (לצורך הדוגמא, שבוע לאחר ההרשמה, שבועיים לאחר ההרשמה, חודש לאחר ההרשמה וכו').

באמצעות שימוש בשדות מותאמים אישית ניתן גם להגדיר אימיילים אשר ישלחו כל שנה בתאריכים מסוימים כגון בימי הולדת, ימי נישואין  וכו'  או חד פעמית בתאריך מסוים כגון שנה לאחר רכישת מוצר על מנת להזכיר ללקוח שצריך לחדש את האחריות (ראו במדריך למשתמש).

שימוש נכון במסרים אוטומטיים יכול לעשות את החיים שלכם מאוד "קלים".

 

דוחות סטטיסטיים

מערכת IMK Newsletter  מאפשרת לכם לראות בצורה נוחה ומרשימה נתונים סטטיסטיים הקשורים לניוזלטרים ולרשימות התפוצה שלכם.

הדוחות הסטטיסטיים מאפשרים לכם:

  • לראות כמה נמענים יש בכל רשימה.
  • לראות חלוקה של הנמננים לפי מספר קטגוריות (נמענים פעילים, נעמנים שלא אישרו עדין את ההרשמה, נעמנים שביטלו הרשמה, נמענים שהאימייל אליהם חזר מסיבה כלשהי ונעמנים שסמנו את האימייל מכם כספאם / דואר זבל).
  • לגבי כל קמפיין, כמה אימיילים נפתחו, כמה לא נפתחו, כמה לחצו על קישורים בתוך האימייל (קישור לפייסבוק למשל), כמה ביטלו הרשמה, כמה חזרו וכמה סומנו כספאם.
  • לגבי כל קמפיין, לייצא לקובץ CSV את הנמענים שביטלו הרשמה, רשימת הנעמנים שהאימיילים אליהם  חזרו ורשימת הנעמנים שסמנו את האימייל כספאם.