מבוא להכנת ניוזלטר

ניוזלטרים (עלונים אלקטרוניים) הם אחת הדרכים הנפוצות ליצירת קשר עם לקוחות או לקוחות פוטנצייאליים באמצעות האינטרנט. ניוזלטרים מאפשרים ליצור קשרים ארוכי טווח עם הלקוחות ואף מאפשרים כמובן ללקוחות להעביר אותם בקלות לחברים ועמיתים.
שליחת ניוזלטר הינה דרך אפקטיבית, זולה יחסית וממוקדת המאפשרת לעסק או כל גוף מסויים להעביר באופן ממוקד ויעיל מסרים שיווקיים כגון מבצעים, מוצרים חדשים, שירותים חדשים שאותו גוף מספק וגם תכנים מקצועיים כגון מאמרים ועידכונים בתחומים שונים.
יותר מכך, ניתן לשלוח ניולטר בעל תוכן מסוים לקהל יעד מסוים וניוזלטר עם תוכן שונה לקהל יעד אחר. למשל, דוברי עברית ודוברי אנגלית או גברים ונשים.

תהליך ההרשמה מתחיל בד"כ בטופס הרשמה המופיע באתר ובו מתבקש הגולש למלא פרטים כגון שם, אימייל תחומי עניין מבין תחומי העיסוק של האתר וכד' (קיימת גם אפשרות לטעון קובץ אקסל או CSV עם פרטי הנרשמים אבל אז חשוב מאוד לוודא כי כל אחד מהנמענים אכן רוצה לקבל את הניזולטר).
מסיבות חוקיות, הקשורות באיסור שליחת דואר זבל, מוןמלץ מאוד לוודא כי הנרשם לקבלת ניוזלטר יאשר את ההרשמה שלו. זאת על מנת לוודא כי הוא או היא אכן נרשמו ולא מישהו אחר רשם אותם. אופן הרשמה מסוג זה נקרא Double-Opt-IN
כדי לאמת שהנמען אכן רוצה לקבל מכם אימיילים נשלח אימייל מייד לאחר ההרשמה לכתובת האימייל של הנרשם ורק לאחר שהנמען נתן את הסכמתו לקבלת הניוזלטר - בד"כ באמצעות לחיצה על קישור בתוך האימייל - הוא יתחיל לקבל את הניוזלטר.
באופן דומה, צריכה גם להיות אפשרות לנמענים להסיר את עצמם בקלות מרשימת התפוצה של הניזולר במידה ואינם מעוניינים לקבל אותו יותר.

הניוזלטר עשוי להיות טקסטואלי בלבד או מבוסס HTML המאפשר לו לכלול תמונות, טקסטים מעוצבים, טבלאות וכו'. 

רוב הניוזלטרים הנשלחים כיום הינם מבוססי HTML ומסיבות ברורות. אבל, בניגוד לדפי HTML סטנדרטיים אשר ייראו זהה בד"כ בכל הדפדפנים, הניוזלטר - האימייל - יצטרך להיות מפוענח על ידי תוכנת האימייל של הלקוח שעשויה להיות outlook מגרסה כלשהי, ג'ימייל וכו'.
כאן מתחילה הבעיה. לדוגמא, התמיכה של Outlook 2007 או 2010 בהיבטים עיצוביים של הניוזלטר הינה הרבה פחות טובה מאשר בגרסאות קודמות לכן, כפי שיש לבדוק אתרי אינטרנט בכמה דפדפנים כך גם חובה לבדוק כיצד נראה הניוזלטר בתוכנות הדוא"ל הנפוצות.
בעיה אחרת היא רוחב האזור בו מוצג הניוזלטר בתוכנת הדוא"ל. בד"כ הרוחב יהיה צר יותר מאשר הרוחב של דף אינטרנט המוצג בדפדפן. לכן מומלץ כי רוחב האימייל יהיה עד 650-600 פיקסלים.

לבניית ניוזלטר פרמטרים רבים אשר יש לקחתם בחשבון. ניוזלטר יכול להיות מעוצב באופן מאוד מרשים ומתאים לתוכן אולם התכנים יוכנסו באופן לא נכון. מאידך, יכול להיות מצב בו ניוזלטר יהיה מושלם מהיבט התוכן אולם מעוצב באופן מאוד לא מושך ומתאים לתוכן, כך שהאפקטיביות שלו בשני המקרים תהיה נמוכה.


לחצו כאן לצפייה במאמר המפרט כללים לעריכת וכתיבת ניוזלטרים