כללים לעריכת וכתיבת ניוזלטרים / אימיילים

  1. שמרו על העיצוב כמה שיותר נקי ופשוט
    בניגוד לאתרים רגילים, בהם המשתמש גולש באמצעות דפדפן, כאן אנחנו תלויים בתוכנת הדואר של המשתמש. זו יכולה להיות גרסה כלשהי של outlook, ממשק gmail או ממשק hotmail וכו'.
    הגרסאות המתקדמות של outlook למשל הרבה יותר מגבילות אותנו בעיצוב הניוזלטר בשל תמיכה גרוע ב-css  ועוד.
    ככל שהעיצוב יהיה פשוט יותר כך קל יותר יהיה לכתוב את ה-HTML עבורו והסיכוי שכל הנמענים יראו את הניזולטר באופן זהה יגדל.
     
  2. עשו שימוש בטבלאות
    בניגוד לכל כללי הכתיבה עבור אתרי אינטרנט לפיהם המתכנתים אמורים לכתוב את מתאר האתר ללא שימוש בטבלאות, בכתיבת ניזולטר מאוד לא מומלץ לעשות שימוש ב-div אלא לחזור לשיטה הישנה של תכנון הדף באמצעות טבלאות. נשמע אולי מיושן ואפילו הזוי, אבל השימוש בטבלאות בעיצוב האימייל/ניזולטר יפתור הרבה בעיות אפשריות.
     
  3. הגבילו את השימוש ב-CSS וכתבו באמצעות inline css 
    בבניית אתרים אנחנו עושים שימוש רב בקבצי css חיצוניים וב-classes. כתיבת קוד עבור אתר שלא בשיטה זו נחשב לדרך שגויה. לעומת זאת, בכתיבת ה-html עבור ניוזלטר עלינו לשכוח את הכללים הללו  ולעשות שימוש מינימלי ב-css. 
    במקום לעשות שוליים באמצעות margin או padding העזרו בשיטה הישנה של תא טבלה עם תמונה לא נראית וכו' (זכרו כי אנחנו מנסים לפנות אל מירב תוכנות הדואר ולכן קוד css מסוים עשוי לעבוד טוב בתוכנת לקוח אחת ולא בשנייה).
    במקומות בהם כן עושים שימוש ב-css יש לעשות שימוש ב-inline css
    דוגמא נוספת היא לא להשתמש ב-float. ניתן להעזר בשיטה ישנה של שימוש ב-align עבור תמונות
    מרגיז אולי, אבל זו המציאות.
    לחצו על הקישור הבא  לקבלת פירוט לגבי התמיכה ב-css של תוכנות דואר 
     
  4. בדקו את האימייל בכמה שיותר תוכנות דואר
    בדקו כיצד מתקבל האימייל בשירותי הדואר מבוסס רשת של gmail, hotmail, yahoo ובתוכנות דואר כגון outlook אן thunderbird.
    היום גם חשוב לראות כיצד נראה האימייל בטלפונים ניידים. כאב ראש כבר אמרנו ?
     
  5. תנו לכל התמונות את התג Alt
    רוב תוכנות הדואר כברירת מחדל לא מציגות תמונות בתוך האימייל עד שהלקוח לא מאשר זאת.שימוש ב-Alt עבור תמונות הנמצאות בתוך תא של טבלה יאפשר לשמור על המבנה גם כאשר התמונות לא נראות.
     
  6. אל תתנו הגדרות רוחב וגובה לתמונות
    כאשר התמונות אינן נראות, הגדרות הרוחב והגובה עלולות לגרום לכך שיהיה הרבה שטח ריק.
     
  7. רצוי שרוחב הניוזלטר לא יעבור את ה-600 פיקסלים
    רוחב האזור בו נראה תוכן האימייל משתנה מתוכנה לתוכנה ומשתמש למשתמש. בנוסף, חלק מהמשתמשים אינם צופים באימייל במסך מלא. 
    לכן, מספר הקסם המקובל לרוחב האימייל הוא 600 פיקסלים.
    כללל זה מקבל משנה חשיבות כאשר אנחנו לוקחים בחשבון שחלק מהמשתמשים יראו את האימייל בטלפון הנייד שלהם.
     
  8. עיצוב הקישורים
    עיצוב תג הקישור <a> באמצעות Inline css יבטיח שתוכנת הדואר לא תיתן לו עיצוב ברירת מחדל.
     
  9. במידת האפשר המנעו מטבלאות מקוננות
    הגדילו את מספר הטבלאות במקום הקינון של טבלאות.
     
  10. רצוי להמנע מתמונות רקע
     
  11. גבולות לטבלאות עשויים שלא לעבוד
    גם כאן הפתרון הרצוי למניעת בעיות הוא לעשות שימוש בתאים ברוחב של פיקסל אחד למשל משני הצדדים של תא תוכן.
     
  12. אין לעשות שימוש ב-JavaScript
    לא רק שקוד JS כנראה לא יעבוד הוא עלול לגרום לכך שתוכנת הדואר יועבר לתיבת דואר הזבל.
     
  13. שימו קישור בראש האימייל המאפשר לראות את הניוזלטר באתר שלכם
     
  14. אפשרו לנמענים לבטל את ההרשמה שלהם בלחיצה פשוטה על לינק באימייל
     
  15. הכי חשוב: בדקו, בדקו שוב ולאחר מכן בדקו שוב...

 

לסיכום, עיצוב ובנייה של ניוזלטר שיהיה גם בעל איכויות עיצוביות וגם יראה באופן דומה אצל משתמשים שונים ותוכנות דואר שונות מהווה אתגר לא פשוט.
על מנת לבצע את המשמה בהצלחה, חשוב לשמור על שלושה כללים עיקריים:
א) שמרו על עיצוב פשוט.
ב) עצבו את האימייל באמצעות טבלאות ו- inline css
ג) בדקו כיצד האימייל מתקבל בלקוחות דואר שונים.

 

מקורות

  1. http://net.tutsplus.com
  2. http://www.shayhowe.com/resource/smart-email-marketing
  3. http://www.campaignmonitor.com